Kundansvarig utbildare

Support-/Utbildningsavdelningen | Malmö

Kundansvarig utbildare 

Vi söker dig som vill jobba med att utbilda i SportAdmin och som brinner för långsiktiga kundrelationer!

Som kundansvarig utbildare är du ansvarig för uppstarten för våra nya, såväl som befintliga föreningar, vilket innebär planering och genomförande av utbildning i SportAdmin. 

Att utbilda i SportAdmin och dess funktioner innebär utbildning i medlemshantering, fakturering/avgiftshantering och hemsidefunktioner, både via telefon och fysiskt ute hos föreningar. Du kommer även att vara kundansvarig för våra största föreningar, vilket innebär att du kommer att se till att deras uppstart går så smidigt som möjligt samt ha kontinuerlig uppföljning med föreningarna. I denna roll tar du dessutom dig an utmaningen att vidareutveckla våra föreningar kring hur de kan jobba bättre och mer effektivt med sin föreningsadministration.

De dagliga arbetsuppgifterna innefattar både in- och utgående samtal, samt eventuell support.

Kvalifikationer

Du gillar IT, teknik & system och brinner för föreningslivet.
Det krävs dessutom att du tar eget ansvar och har ett intresse för planering och strukturering. Du gillar att lära ut och utbilda, är pedagogisk och vill hjälpa människor på bästa sätt. Att prata med och inför folk är något som du känner dig väldigt bekväm med. Som person är du utåtriktad, lösningsorienterad och noggrann. Du är hjälpsam, mån om människor och vill kunna hjälpa och vidareutveckla våra föreningar på bästa möjliga sätt.

Vi söker därmed dig som har:

  • Mycket goda datorkunskaper.
  • En idrottsbakgrund och erfarenhet av föreningslivet.
  • Är pedagogisk & strukturerad.

Det är meriterade om du har goda kunskaper i SportAdmin – har arbetat i systemet och har en bra helhetsinblick i hur det fungerar.

Vidare kommer vi såklart att ge dig all utbildning om våra produkter/tjänster och om vad som krävs för att jobba på SportAdmin.

Ansökan

Tjänsten är på heltid tillsvidare. Placeringsort är på vårt kontor i centrala Malmö, med panoramafönster ut mot Gustav Adolfs torg, men resor ut till föreningar kan förekomma ca 2-3 ggr/månad inom Sverige.

Är du intresserad och stämmer in på profilen ovan? Skicka in ditt personliga brev och CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser, samt varför du är intresserad av tjänsten.

Vi planerar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt och jobbar därmed med löpande urval. Skicka in din ansökan direkt till jobb@sportadmin.se – skriv i mailrubriken att ansökan gäller ”Kundansvarig utbildare”.